fotokurs fikastund

Fotokurs

 

IgÃ¥r hade jag fyra glada och goa tjejer hemma hos mig. Jag höll i min första fotokurs!Jag fick förfrÃ¥gan i somras om jag kunde tänka mig att hÃ¥lla i en kurs, tveklöst blev svaret  ”Ja!”.

Jag som älskar utmaningar bara måste ju nappa på att hålla i en kurs om någon ber mig *ler* Det har varit supernyttigt för mig att tänkaigenom det som

kursdeltagarna önskade lära sig mer om,  kamerainställningar. Slutartid, bländare, iso, vitbalans etc. I alla år som jag fotograferat har jag långsamt,

mycket långsamt snappat upp en hel del inom ämnet. Det där med slutartid och bländare måste jag erkänna inte ingick i intresseområdena då jag började fotografera.

Nä, det är snarare så att jag fått tvinga mig att lära mig och därför var det nu väldigt nyttigt att sätta kunskaperna på prov och ser hur väl jag nu kunde det.

Ja, jag erkänner *haha* det kändes bra att kunna erkänna för sig själv att jag faktiskt har full koll på det där och kan inte idag förstå mitt motstånd till att vilja lära mig.

Nu hoppas jag att jag kunnat förmedla en lite klarare bild till de fyra goa tjejerna som kom igår. Superkul stund var det verkligen! Stort tack till deltagarna som förgyllde min kväll!

fotokurs fikastundfotokurs1

Det är fler som frågat efter kurstillfällen och jag har haft tankarna på att köra en kurs nu till vårterminen.

Är du intresserad av att veta mer så är du välkommen att maila mig, så berättar jag mer.

Nu är det sent på söndags kväll och jag det är dags att avsluta denna mycket sköna slappa dag.

Imorgon är det ny vecka igen och jag önskar er en riktigt fin måndag!

kram kram Malin

3 thoughts on “Fotokurs

  1. Vad kul!!! Jag skulle verkligen behöva en kurs!!! Jag som är rätt teknisk av mig blir tokig av det där med slutare och bländare och allt vad det heter!!!
    Jag ser ju bara bilden i mitt huvud hur den ska se ut och så kommer kameran och ställer till det för mig hehe!

    Kram Malin

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>